Cum comentează unii dintre concurenții care nu au primit finanțare participarea la Imperiul Leilor?
În această seară, PRO TV a programat lansarea celui de-al patrulea sezon Imperiul Leilor. De această dată, emisiunea a avut multe noutăți: mai mulți Investitori ca niciodată – opt față de cinci, cum au fost anul trecut, un decor total diferit și o viziune fresh asupra show-ului care le oferă antreprenorilor șansa de a găsi atât finanțare, cât și un partener pentru viitor.
Cum comentează unii dintre concurenții care nu au primit finanțare participarea la Imperiul Leilor?
Printre cei care s-au remarcat s-au aflat și Adrian Trăsnea, care admitea că nu a trăit astfel de emoții niciodată și care a cerut 1.000.000 de lei pentru 20% din afacerea lui și Tiberiu Balica, cunoscut pentru școala lui de surf, care vrea să se extindă în domeniu și care a cerut 1.500.000 de lei pentru 50% din companie.
Chiar dacă nu primit finanțare, aceștia au admis că au învățat multe lecții din participare și că nu regretă că au descoperit ce înseamnă un astfel de show TV. Mai multe ne-au spus chiar ei.
Tiberiu Balica
La ce te gândeai când așteptai să intri în fața Leilor?
Mă gândeam la popularizarea surfing-ului și a posibilității practicării lui în România, chiar într-un oraș ca București.
Cât te-ai pregătit pentru prezentarea de astăzi? Ce emoții te încercau până să începi?
Am pregătit temeinic un plan de afaceri cu scenarii realiste bazate pe studii de piață și de costuri.
Cu ce sfaturi pleci mai departe pentru îmbunătățirea afacerii tale?
Cu sfatul de a încerca să obțin finanțare prin ONG
Ce ți-ai dori să rețină cei de acasă despre afacerea ta? Dar despre tine, ca antreprenor?
Să rețină că valurile artificiale sunt viitorul surfing-ului, un sport în plină explozie momentan. Despre afacere ar trebui să rețină ca este rentabilă și acum, când surfingul este foarte nou în România
Cum ai descrie experiența participării în show?
Un show TV interesant, cu valențe de business și posibilitatea de a întâlni oameni de calitate
Adrian Trăsnea
La ce te gândeai când așteptai să intri în fața Leilor?
Prima dată… când am aflat componența juriului, am fost dezamăgit că nici unul dintre lei nu avea afaceri în domeniul imobiliar sau al materialelor de construcții. Oricum, speram să conving măcar un Leu. Este evident că experiența lor de business este mult superioară mie și m-ar fi putut ajuta mult cu „direcționarea” afacerii.
În rest, emoții foarte mari care au dispărut însă, după ce am început discursul.
Cât te-ai pregătit pentru prezentarea de astăzi? Ce emoții te încercau până să începi?
Strict din punct de vedere al prezentării discursului, după ce am fost anunțat că am trecut de preselecții, conștient fiind că nu sunt deloc în largul meu în fața camerelor, m-am înscris la un curs de Public Speaking. Cred că mi-am repetat înainte discursul de vreo 100 ori (singur, repetam și când eram la volan) și de vreo 20 de ori în fața oricărei audiențe care avea răbdarea să mă asculte. Chiar dacă nu am fost pe deplin mulțumit de prestanța mea (nu ma refer la faptul că nu am convins niciun leu), tot a fost mult mai bine decât înaintea cursurilor respective. Culmea, ca urmare a repetițiilor în fața colegilor mei, am primit 2 oferte de finanțare (nesolicitate). Erau doar oferte financiare, pe când eu speram și la ceva în plus în emisiune – mentorat din partea leilor.
Cu ce sfaturi pleci mai departe pentru îmbunătățirea afacerii tale?
Ca să am șanse bune de a vinde astfel de case, trebuie să le arăt clienților o casă tip dom reală, finisată, mobilată și cu toate funcțiunile.
Soluția propusă de mine vine să contrazică aceste percepțiile adânc înrădăcinate. Probabil că una dintre cauzele pentru care nici unul din lei nu a dorit să meargă mai departe este această contradicție între ce „știm” și ce vine nou și ne pune să ne mutăm, chiar și imaginar, din zona de confort. Cea mai mare dificultate în a schimba ceva este inerția. Vor fi necesare primele câteva case amplasate… și apoi se va stârni curiozitatea și, sper, interesul. Este de ajuns pentru a-mi atinge targetul autopropus (în faza de început a afacerii) de 20 case pe lună. Așa cum spuneam și în emisiune, casele acestea sunt pentru oameni tineri – cei care sunt în mod automat deschiși la nou.
Ce ți-ai dori să rețină cei de acasă despre afacerea ta? Dar despre tine, ca antreprenor?
Aș vrea să rețină despre casele propuse de mine, nu neapărat despre afacere: IEFTINĂ de construit, IEFTINĂ de locuit, RAPID de construit. Și desigur, INEDITĂ.
Despre mine: Tipul acela ambițios, care nu s-a lăsat! Știi că am fost și în ediția trecută la Imperiu? Atunci nu am trecut de preselecții… (nu aveam asigurată atunci finanțarea pentru achiziția echipamentelor, ca acum – ci doar o idee în care credeam). Cel mai probabil, ne vom vedea și anul viitor la emisiune. Probabil că atunci voi veni în emisiune pentru a le propune Leilor scalarea afacerii pe plan internațional.
Cum ai descrie experiența participării în show?
Pe lângă beneficiile de imagine, posibilitatea primirii de feedback / finanțare / mentorat, experiența în sine a fost „Wow!”. Mai vreau să trăiesc asemenea senzații!